Ny BoligService APP

Hold styr på alle boligforhold med ny APP

InCom har et nyt produkt på trapperne, som vi glæder os meget til at dele med jer. Det er et produkt, der gør det muligt at opsamle og vedligeholde alle informationer i jeres boliger samtidig med at det kan anvendes til både Sundhedstjek og Beboerservice.

I september 2019 indledte Boligkontoret Danmark, Boligselskabet Sjælland og InCom et samarbejde om at udvikle en APP med projekttitlen ”BoligService”. 

Ønsket om at tage del i samarbejdet skyldes flere forskellige ting.

 

For Boligselskabet Sjælland er det hovedsageligt et ønske om større fleksibilitet.

I en årrække har de planlagt servicebesøg i samtlige lejemål. Formålet var som udgangspunkt kontrol af ventilation, men blev sidenhen udvidet med generelt sundhedstjek, vejledning af beboerne samt opfølgning på stand og udstyr, så de havde et behov for at registrere alle disse aktiviteter på stedet.

 

 

For Boligkontoret Danmark er det deres arbejde med at udføre servicebesøg med fokus på Sundhedstjek af boligen, der er deres behov.

 

For InCom, som leverer medlems- og lejerportaler til mange af EGs kunder, er det ofte en udfordring at den registrerede information om blandt andet lejemålsforhold og udstyr i EG Bolig er mangelfuld eller forkert, når kunderne efterspørger en mere præcis opskrivning og tilbudsgivning.

Nøglefunktioner i APPen

Dynamiske registrerings- og spørgeskemaer

Individuelle registreringsskemaer 

Det er muligt, via BoligService APPen, at oprette registreringsskemaer, som dækker alle aktuelle behov. Der er en komplet sektion, som hænger sammen med selskabs-, afdelings- og lejemålskartotekerne i EG Bolig. Skemaerne tilpasser sig automatisk, når du er i lejemålet, så de passer til afdelingen, lejemåls- og lejlighedstypen. 

Registreringer kan opdateres direkte i EG Bolig 

Via APPen kan man se, hvilke lejemålsforhold, der er registreret i EG Bolig og om de faktiske forhold og forholdene i EG Bolig stemmer overens. Hvis det ikke er tilfældet, kan man ændre informationerne direkte i BoligService APPen, og EG Bolig opdateres med det samme. Det kan være emner som adgang til have fra lejemålet, udstyr i boligen, indvendige trapper osv. 

 

Planlægning eller ad hoc 

Det er nemt at lave kontrol af lejemålet, hvis I alligevel er på stedet i forbindelse med f.eks. ind- og fraflytning eller ved udførelse af beboerservice opgaver. Med en hvilken som helst smartphone kan man med ganske få klik registrere og rette informationer angående lejemålet. 

Derudover er der et helt system til planlægning, hvis I ønsker at besøge alle eller mange boliger. 

Planlægningsmodulet indeholder bl.a.: 

  • Automatiseret udregning afrute, plan og tidspunkter. 
  • Automatiseret varsling til beboere. F.eks. 6 uger, 2 uger og 2 dage før et servicebesøg.
  • Afmelding fra en beboer.
  • Håndtering af nøgler og adgangsmuligheder, hvis beboeren ikke er hjemme.
  • Vikarieringfor fraværende kollegaer.

 

Statistik og rapporter 

Individuelle rapporter 

BoligService APPen giver også mulighed for lave statistiske udtræk og rapporter på en simpel måde. Der kan f.eks. være behov for at vide:

  • Hvor mange lejemål, der mangler brandalarmer i afdeling 555.
  • Hvormange enkeltskylds toiletter, der findes i hele selskabet. 

Automatiserede rapporter 

Udover statistiske udtræk og rapporter kan der også være behov for at opsætte automatiske rapporter.

  • Det kan være i forbindelse med indberetninger til kommunen, hvor opsætningen kan lyde på at der automatisk sendes en mail til den boligsocial-ansvarlige, hver gang der registreres et tilfælde.
  • Det kan også være inde for et område som registrering af skimmel ellerrisiko for skimmel, hvor det er vigtigt, at de rigtige personer får besked med det samme. 
  • Det kan også være at den energi-ansvarlige skal have en opsamling per afsluttede afdeling med informationer om stand af ventilation, toiletter eller opvarmning, hvor opsætningen lyder på at en e-mail sendes afsted, så snart alle informationer er registreret.

 

Vi vil gerne sige tak til Boligkontoret Danmark og Boligselskabet Sjælland for samarbejdet. Resultatet kommer uden tvivl til at lette processerne og mindske responstiden på mange af Boligadministrationens daglige opgaver.

 

For mere information om BoligService APPen og udviklingssamarbejdet kontaktes:

Stefan Max Jensen

CEO – InCom ApS

sj@incom-it.dk

+45 26 28 99 66

Vil du vide mere?

For mere information om BoligService APPen eller nogle af vores andre produkter, så er du meget velkommen til at kontakte os.

Du skal indtaste et navn
Din e-mail er indtastet i et ugyldigt format
Du skal indtaste en e-mail
Dette telefonnummer er indtastet i et ugyldigt format
Der skal være 8 tegn i et telefon nummer

Beskeden er sendt!