Bedst på Nettet - en ny udfordring

Modsat flere andre har BL's Bedst på Nettet konkurrence ikke været et primært fokusområde for os eller vores kunder. Vi har meget bevidst prioriteret de mere krævende områder inden for funktionalitet og selvbetjeningsmuligheder højere. Bedst på Nettet prisen uddeles primært på baggrund af de ydre rammer på en Internetløsning og ikke på den bagvedliggende funktionalitet, som tilbydes de Interessenter, som benytter løsningen.

 

Det primære udbytte opnås først og fremmest ved et højt niveau af integration mellem Internetløsningen og boligadministrationssystemet samt et indgående kendskab til en boligadministrations forretningsgange og daglige udfordringer. Når vores kunder investerer i vores brancheløsning, BoligExtraNet, leverer vi ikke blot en Internetportal med overflade funktionalitet, vi fokuserer i høj grad på at levere og udvikle en løsning, som tilbyder højest muligt serviceniveau for boligsøgende, beboere, demokrater og medarbejder.

 

Vi anerkender i høj grad BL's Bedst på Nettet konkurrence og er enige i at brugervenlighed og tilgængelighed bør have høj prioritet, når man lancerer en Internetløsning. BL's tiltag er et kærkomment "skub", som er med til at skabe øget opmærksomhed på Internettet som medie for information og servicering i den almene sektor.

 

Hos InCom har design og brugervenlighed altid været et fokuspunkt, men det er dog stadig vores opfattelse, at det primære udbytte opnås ved god funktionalitet og forståelse for forskellighederne i administrationernes forretningsgange.

 

Vi har gennem flere år opbygget et solidt kendskab til den almene boligsektor og gennem lang tids udviklingssamarbejde med EG Data Inform A/S opnået indgående kendskab til administrationssystemet EG Bolig. Efter tusindvis af udviklings- og konsulenttimer har vi nu en Internetløsning, som er markedets stærkeste i forhold til funktionalitet og integrationsmuligheder med EG Data Informs EG Bolig.

 

Det næste store udviklingsområde, og dermed den næste helt store udfordring for os vil være at skabe gode brugeroplevelse hele vejen fra en 27" fladskærm til den mindste Smartphone.

 

Responsivt webdesign og Touch baseret navigation er udråbt til løsningen på det problem. Men det er ikke noget quick fix. For at få succes med en Internetløsning, der automatisk tilpasses de skærmstørrelser, som brugerne benytter samt giver mulighed for let tilgængelig navigation med touch skærme, kræver det, at strategien er på plads. Vi har gennem tiden opnået et godt datagrundlag i forhold til brugernes adfærd inden for grupperne boligsøgende, beboere, demokrater og medarbejdere. Med den viden er vi i fuld gang med at udvikle platforme, som er og løbende tilpasses i forhold til de forskellige brugertypers behov og adfærd.

 


Tilbage til nyhedsoversigt
mail@incom-it.dk     +45 97 20 80 40     Rolighedsvej 30, 1. sal     DK-7400 Herning     CVR: 33034040
© Copyright InCom Internet ApS     All rights reserved
   Fortryd
Gå tilbage